Feldryn kwam met een grote rekenachterstand bij Janneke. Zij had enorm veel ‘weerstand’ tegen het rekenen. Logisch, als je ‘denkt’ het niet goed te kunnen en het toch steeds MOET doen. Janneke wist deze weerstand al snel bij haar weg te halen en stelde haar op haar gemak. Dat opende meteen de weg om het rekenen voor Feldryn toegankelijker te maken. Daardoor ging zij zienderogen vooruit. Ook de school kon deze geweldige ontwikkeling vaststellen. Het is zelfs zo, dat Feldryn het rekenen ook leuk begon te vinden. Met overgave, betrokkenheid, liefdevolle en professionele begeleiding heeft Janneke heel veel bereikt. Dit was essentieel om het rekenen verder positief in ontwikkeling te kunnen zetten. Duidelijk is te merken dat Janneke een goede band met haar pupillen weet te krijgen en precies de juiste methode inzet. Ze neemt de tijd. Ook om even een praatje te maken. Voor ons is zij een kanjer en wij hopen dat ook anderen dit zullen mogen ervaren. Feldryn zal geen ‘Einstein’ worden, maar het rekenen is voor haar geen onplezierig onderwerp meer. Feldryn: “eerst had ik er geen zin in. Dat gedoe om steeds weer te MOETEN rekenen. Na een paar keer ging het steeds beter en had ik er, met juf Janneke, zelfs lol in. Juf Janneke is heel erg aardig en ik voelde mij fijn bij haar. Ik vind het wel heel jammer dat het nu afgelopen is. Ik moest er zelfs eventjes in mijn bed om huilen. Ook kreeg ik twee hele mooie boeken van haar en zal altijd aan haar denken. Ik zal haar missen. Stiekem hoop ik haar weer te zien.” | |
Wij hebben Janneke in de arm genomen voor Myrthe om haar te helpen met rekenen en begrijpend lezen. Binnen drie lessen had Janneke door waar Myrthe moeite mee had op rekengebied. Dit zijn ze uitgebreid gaan oefenen samen met het begrijpend lezen. Myrthe ging altijd met plezier naar Janneke en wij zagen haar ook echt groeien. Ze leerde zelfstandig plannen, ging zelf aan haar huiswerk en de ruzies om het huiswerk werden hierdoor stukken minder. Haar zelfvertrouwen groeide snel en dit wierp ook zijn vruchten af bij de Cito scores en het uiteindelijke advies voor de middelbare school. Wij zijn ontzettend blij met de groei van Myrthe en het resultaat. Wat persoonlijke aandacht wel niet kan doen voor je kind en dit allemaal dankzij Janneke. | |
Lieve juf Janneke, In september 2016 ben ik bij jou gekomen omdat ik het rekenen op school heel erg moeilijk vond, ik was toen 9 jaar en ging naar groep 6. De eerste keer dat ik kwam moest ik een toets maken zodat je kon zien wat ik precies moeilijk vond. Uit die toets kwam echter naar voren dat ik met rekenen een behoorlijke achterstand had opgelopen. Door jouw manier van uitleggen en door het samen oefenen in de lessen en door elke dag met mamma thuis te oefenen heb ik mijn achterstand met rekenen helemaal ingelopen, ik had de laatste twee keer zelfs een 7 op mijn rapport en ik ben van 1 naar 2 sterren gegaan. Ik ging elke week met plezier naar je toe, zeker ook om de leuke spelletjes die we speelden als afsluiting van de les. Nu kom ik sinds 22 november 2017 weer even wekelijks bij je voor hulp bij begrijpend lezen. Ik vind de lessen weer net zo leuk en gezellig als eerder met rekenen en ik klets je regelmatig de oren van je hoofd. Hopelijk komen we met begrijpend lezen net zo ver als met rekenen. Al vind ik het wel erg gezellig bij jou. Groetjes Tijn | |
Robine liep een achterstand op in rekenen die er uiteindelijk voor zorgde dat ze ook eerder aangeleerde stof niet meer wist. Toetsen en CITO werden dramatisch gemaakt. Niet alleen de stof, ook haar zelfvertrouwen verdween. Thuis met haar oefenen gaf veel weerstand. Janneke ging met haar aan de slag. Al vanaf dag 1 ging Robine met plezier naar haar toe. Met leuke (reken)spelletjes en een lading kennis en geduld ging ze met Robine aan de slag. Ze keek welke uitleg voor haar werkte en goed te begrijpen en uit te voeren was. We zagen en zien haar echt groeien. Ook de uitslagen van toetsen en CITO wees dit uit. Niet alleen haar rekenwerk ging met sprongen vooruit, ook haar zelfvertrouwen kwam terug. Robine is niet meer 'bang' voor al die sommen en gaat nog iedere week met heel veel plezier naar zoals zij zegt: 'de Spelletjesjuf'. Robine 9 jaar groep 6 | |
Lieve juf Janneke, Heel erg veel dank voor de hulp en ondersteuning die je onze negenjarige dochter het afgelopen jaar hebt gegeven. Dankzij jouw bijles is haar woordenschat veel groter geworden en komt ze weer heel goed mee in de klas met het rekenwerk. Ook gaat ze altijd met plezier naar je toe want de bijles is naast leerzaam ook heel erg leuk. De manier waarop je les geeft en de oefeningen die zij thuis deed hebben ertoe geleid dat ze nu een stuk zelfverzekerder in de klas zit en weet dat ze het kan. Nogmaals bedankt en we gaan voorlopig gewoon door met lessen volgen bij jou. Groetjes Laura | |
Hoi Janneke, de lessen bij jou waren altijd leuk, leerzaam en grappig! Ik had moeite met rekenen en spelling, maar door jou is dit veel beter geworden. Ik had eerst een hele moeilijke manier om sommen uit te rekenen. Maar jij hebt me een veel betere en makkelijkere manier geleerd. Als ik iets niet snapte, legde jij het zo duidelijk uit, dat ik het helemaal begreep. Je nam soms ook toetsen af om te kijken of ik het goed begrepen had. Door spelletjes was het altijd leuk en leerzaam tegelijk! Het gaat nu zo goed met mij op school, dat had niemand verwacht! Heel erg bedankt voor al je hulp! Groetjes Koen | |
Hallo, Mijn naam is Jamie Jillissen, ik ben 15 jaar, zit op het Alfrink College en ga dit jaar naar 4HAVO toe. Vorig jaar in 3HAVO heb ik een moeilijk jaar gehad. Mijn moeilijkheden lagen vooral bij wiskunde en economie. In het midden van 3HAVO ben ik begonnen bij Janneke voor bijles. Ik merkte dat elke toets die ik voorbereid had bij Janneke, een hoog cijfer als resultaat had. Daarom besloten mijn ouders en ik om 2 keer in de week vast naar Janneke te gaan. Vooral voor wiskunde en economie, maar ook voor Nederlands, natuurkunde en andere vakken. Bovendien voelde ik me op mijn gemak bij Janneke en merkte ze snel dat ik een beelddenker was. Zo had Janneke dus allerlei manieren om het leren makkelijker te maken, door bijvoorbeeld een gedachte omhoog te laten komen bij een bepaald woord/figuur. Hierdoor ben ik goed geslaagd met overgaan naar 4 HAVO. Dit jaar ga ik zeker weer naar Janneke toe voor bijles, want het heeft vorig jaar zeker een goed resultaat opgeleverd! Janneke, nogmaals bedankt voor alle hulp en tot volgend jaar! | |